Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Monday, August 11, 2008

KARISMA IIC ~ Terlakar Sejarah Di Bumi IIC

Bismillahirrahmanirrahim...alhamdulillah, segala puji buat Allah S.W.T. kerana dengan izinNYA, maka pada 8 Ogos 2008 (tarikh keramat 080808) bertempat di Pusat Komuniti JIM(PKJ), Pusat Bandar Melawati, KARISMA IIC (International Islamic College) telah dilancarkan. Turut dilancarkan pada tarikh yang sama adalah KARISMA Kuala Lumpur.

Jutaan kesyukuran dipanjatkan kerana program telah berjalan dengan lancar walaupun dalam suasana yang sederhana. Program dirasmikan oleh Yang Dipertua JIM Kuala Lumpur, Akh Roshasni Marjumat yang menyampaikan ucapan dengan cukup bersemangat. Majlis turut dihadiri oleh Karisma daripada IIC, USIM KL, UKM KL dan PPUKM. Turut serta ialah naqib dan naqibah JIM Daerah Batu dan Titiwangsa yang membawa usrah pelajar IPT yang terlibat.

Pada malam tersebut juga, pengumuman Ahli Jawatankuasa Penaja Karisma Kuala Lumpur sesi 2008/2009 telah dibuat. Akh Hafizul Amin (USIM KL) dan Ukht Athirah (UKM KL) telah dilantik menjadi Ameer dan Ameerah. Akh Arif, Ukht Nasyitah dan Ukht Asyi telah terpilih sebagai wakil dari IIC dalam jawatankuasa penaja KARISMA KL.

Perancangan penubuhan KARISMA IIC sejak tahun 2006 lagi akhirnya telah menjadi kenyataan. Insyaallah, tanzim akan dibentuk selepas ini. Moga usaha-usaha dakwah dan islah di bumi IIC akan semakin mekar dan dipermudahkan selepas ini...



Akh Amirul sedang memberi ucapan...

Akh Wan Am sedang memberi penerangan tentang penubuhan KARISMA Kuala Lumpur...


Kak Yong: Satu tugas dan amanah yang berat harus dipikul buat warga k-IIC...rapatkan ukhwah, gerakkan islah di bumi IIC...

No comments: